Новости

Уряд ухвалив Стратегію відродження українського авіабудування на період до 2022 року

Розроблений Міністерством економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) відповідний проект розпорядження Кабінету Міністрів ухвалено на засіданні уряду в четвер, 10 травня п.р. за процедурою без обговорення з дорученням доопрацювати документ із Міністерством фінансів у триденний термін.

Згідно з проектом документа, основні заходи стратегії передбачають: розширення можливостей для участі підприємств галузі у проектах державно-приватного партнерства через внесення змін до затвердженого Кабінетом Міністрів у 1999 році переліку об'єктів держвласності, які можуть передаватися в концесію; вдосконалення процедури отримання підприємствами авіапрому дозвільних документів у сфері експортного контролю; здешевлення кредитів українських банків на розробку нових зразків авіатехніки; сертифікація авіадвигунів українського виробництва на території ЄС; проведення у галузі робіт із імпортозаміщення російських комплектувалних; розробка та затвердження Концепції державної цільової науково-технічної програми розвитку авіаційної промисловості на 2018-2022 роки, а також самої держпрограми.

Серед основних заходів стратегії також: перетворення ДП "Антонов" на холдингову компанію "Антонов"; організація для потреб армії і силових структур, а також на експорт поглибленої модернізації та виробництва вертольотів Мі-2МСБ і Мі-8МСБ; створення і організація багатоцільового легкого вертольота злітною масою 4-5 тонн у рамках НДДКР "Корольок" МСБ-2; організація виробництва вертольота злітною масою 7-8 тонн; організація виробництва лопатей і головних вертолітних редукторів для вертольотів сімейства "Мі".

Основні заходи стратегії також передбачають: завершення розробки і серійне виробництво турбореактивного авіадвигуна АІ-28; забезпечення програми імпортозаміщення проектів літаків Ан-140, Ан-74 і Ан-32 і збільшення їх випуску для українських і зарубіжних замовників; відновлення виробництва шасі для літаків Ан-140, Ан-148/158; стимулювання закупівель вітчизняних літаків через механізм мають пільгові умови діяльності лізингові компанії.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, прогнозний обсяг необхідного на реалізацію заходів стратегії фінансування становить 23 млрд 140,28 млн грн, з них 6, 97 млрд - за рахунок бюджету.

За оцінками розробників документа, реалізація заходів стратегії забезпечить збереження в авіапромі не менше 60 тис. робочих місць і створення близько 8 тис. нових робочих місць; надасть можливість забезпечити до 2022 року обсяги виробництва української авіатехніки на загальну суму понад 100 млрд грн, а також збільшити обсяг її експорту, зокрема й країни ЄС, Індію, Китай, до 75, 3 млрд грн.