Новости

30 років тому Ан-225 «Мрія» вперше піднявся в небо

21 грудня 1988 року найбільший літак у світі Ан-225 "Мрія" здійснив свій перший політ.

Політ виконував екіпаж на чолі з командиром Галуненком О.В., другий пілот - Горбик С.О., штурман-випробувач - Нечаєв С.Ф., бортінженер-випробувач - Шулещенко О.М., бортінженер-випробувач - Гусар В.О., бортрадист-випробувач - Бєлоусов В.К., ведучий інженер-випробувач - Харченко М.Г. Це був перший політ і перший крок в небо цього дивовижного літака гіганта.

На літаку Ан-225 встановлено 462 авіаційних рекорда, з них 240 світових та 222 національних рекордів України.

Факти про Ан-225 "Мрія"

Найбільший і найважчий у світі транспортний літак

Перш за все маємо пишатися українською “Мрією”, бо їй немає рівних у світі! Ан-225 є найважчим вантажопідйомним транспортним реактивним літаком, який коли-небудь здіймався в небо. Розмах крил авіасудна – майже 90 метрів, що співмірно здовжиною футбольного поля. Максимальна споряджена маса – 640 тонн. Літак може брати на борт 250 тонн вантажу.

Ан-225 настільки великий, що у його вантажному відсіку вистачило б місця для здійснення першого польоту літака братів Райт! Вантажний відсік “Мрії” завдовжки 43 метри, а завширшки – 6 метрів. У ньому можуть вміститися 80 легкових авто, корпус Боїнга 737 або ж 250 тонн іншого вантажу.

Абсолютний рекордсмен

Усього на рахунку Ан-225 “Мрія” – понад 240 світових рекордів. Український літак транспортував найважчі та найбільші вантажі в історії авіації. При чому 110 світових рекордів було встановлено лише під час випробувального польоту.

До Книги рекордів Гіннеса “Мрію” внесла Міжнародна федерація повітроплавання у листопаді 2004 року.

Як створили “Мрію”

На розробку Ан-225 пішло рекордних 3,5 роки, її розпочали в 1985 році. Назву “Мрія” для свого дітища обирав головний конструктор – Петро Балабуєв, який працював у конструкторському бюро Олега Антонова з 1954 року.

Новостворений літак мав виконати, здавалося б, непосильне завдання – перевозити космічний корабель “Буран”. Це радянський орбітальний корабель багаторазового використання, аналог американського спейс-шатлу. І ось, у 1989 році на авіасалоні в Ле-Бурже у Франції глядачі побачили неймовірне – космічний корабель на спині літака!

Український красень мандрував з одного авіашоу на інше і щоразу вражав глядачів своєю величчю. Програма “Буран-Енергія” повноцінно так і не запрацювала. Після розпаду Радянського Союзу стало очевидним, що “Мрія” навряд чи зможе виконувати свою першочергову функцію – транспортування “Бурана”. У 1994 році літак припинив польоти.

У 2001 році літак Ан-225 сертифікували як цивільний літак для транспортних перевезень. За кодифікацією НАТО наш велетень має ще одне чудове ім’я – “Козак” (Cossack).

Що може перевозити “Мрія”?

Ан−225 “Мрія” призначений для доставки великогабаритних вантажів, які можуть розміщуватися як всередині, так і зверху фюзеляжу. Літак може перевозити вертольоти, універсальні авіаційні та морські контейнери, легкові автомобілі, автосамоскиди, а також інші види самохідної та несамохідної техніки.

Як сьогодні використовують Ан-225?

Сьогодні функціонує лише один літак Ан-225 “Мрія”. Український лайнер надає комерційні послуги з перевезення надважких та нестандартних вантажів до 250 тонн.

Так, у 2002 році “Мрія” доставила в Оман 187,5 тон продуктів харчування для американських військових. А з липня 2003 року Ан-225 перевіз понад 800 тонн обладання для гуманітарних місій в Іраку. У 2011 році літак перевозив гуманітарні вантажі, генератори і техніку в Японію після землетрусу і цунамі.

Варто згадати також і про два особливі рекорди “Мрії”:

  • серпень 2009 року – перевезення найбільшого в історії авіації моновантажу загальною вагою в 187,6 тонни – генератор зі спеціальною рамою для вірменьскої електростанції у Єревані;
  • червень 2010 року – перевезення з Китаю в Данію найдовшого вантажу в історії повітряних перевезень – дві лопаті вітряка (довжиною 42,1 м кожна).