Новости

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ АСОЦІАЦІЇ «УКРАВІАПРОМ» ДО КЕРІВНИКІВ ПОЛІТИЧНИХ ПАРТІЙ ТА КАНДИДАТІВ У НАРОДНІ ДЕПУТАТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ IX СКЛИКАННЯ

Зі стартом позачергових виборів до Верховної Ради ми вкотре опинилися перед вибором – між бідністю та процвітанням, між корупційним минулим та демократичним майбутнім, де панує верховенство права, між індустрією 4.0 та сировинною економікою. Саме від цих парламентських виборів залежить чи настане те, чого ми прагнемо усі роки незалежності – українське економічне диво.

На превеликий жаль, авіапромисловість, яка є гордістю України, на успіхах якої найвищі посадові особи країни, відомі політики формували імідж, перебуває у занепаді. Простий приклад, коли найбільший у світі український вантажний літак Ан-225 «Мрія» прибуває до аеропортів інших країн – це завжди стає важливою подією, яку висвітлюють українські та закордонні ЗМІ. Іноді здається, що провідні політики та високопосадовці, причетні та не причетні до розвитку вітчизняного авіабудування, ставляться до минулих успіхів українських авіабудівників, як до власних досягнень, але навіть не намагаються закріпити ці успіхи та розбудовувати вітчизняну авіапромисловість. А, з точки зору історичної справедливості, важливо відзначити, що коли унікальна за масштабами інженерної думки «Мрія» вже здійснила свій перший політ, наймасовіші моделі провідних світових виробників, як то Boeing чи Airbus, ще були у вигляді креслень на папері.

Що ми маємо сьогодні? Україна – одна з шістьох країн у світі, яка може будувати літаки по повному циклу, та одна з чотирьох, де Президенти літають літаками національного виробництва. Але авіабудування, що має ключове значення для економіки України – це експортноорієнтована наукомістка галузь з великою доданою вартістю, яка у рази перевищує додану вартість навіть такої прогресивної галузі, як ІТ, знаходиться не просто у кризовому стані, а на межі виживання.

За останні 5 років в Україні не було побудовано жодного серійного літака. Кількість працюючих в авіапромисловості постійно скорочується через відсутність внутрішнього замовлення. Якщо у 2005 році в авіабудівній галузі було задіяно понад 78 тис. робітників, то сьогодні галузь нараховує 50 тис. працюючих. Та попри це авіабудування є найбільшою галуззю по чисельності працюючих серед усіх галузей оборонно-промислового комплексу та машинобудування. З авіапромисловістю невідривно пов’язані наука, металургія, точне машинобудування, хімічна промисловість, паливна індустрія, аеропорти, авіакомпанії. Одне робоче місце в авіації створює 10 місць у цих суміжних галузях, тобто це - ще близько 500 тисяч працівників. Якщо враховувати робітників, задіяних в авіапромисловості, суміжних галузях та членів їх родин, то добробут більше 1 мільйона громадян України, Виборців (!!!), залежить від сталого розвитку вітчизняного авіабудування.

Асоціація «Укравіапром», виступаючи від імені усіх авіапромислових підприємств країни, занепокоєна відсутністю у програмах політичних партій, переважної більшості кандидатів у народні депутати України чітких акцентів щодо розвитку вітчизняного авіабудування, конкретного бачення майбутнього авіапромислової галузі. Багатотисячні трудові колективи ставлять питання: за кого їм відати свій голос на позачергових виборах до Верховної Ради України? І не можуть знайти відповідь.

Тому, ми закликаємо всі політичні партії, кожного кандидата у народні депутати України нарешті акцентувати увагу на проблемних питаннях вітчизняного авіабудування! Від Вашого бачення розвитку галузі залежить формування електоральних вподобань багатотисячних трудових колективів авіапромислових та суміжних підприємств, їхніх родин!

Сьогодні ми готові покласти великі сподівання на ті політичні партії та на тих кандидатів у народні депутати України, які оберуть для себе непростий, але далекоглядний, патріотичний шлях розвитку авіапромислової галузі, шляхом розробки та прийняття відповідних програм, які забезпечать процвітаюче майбутнє української авіації.

 

 

Президент Асоціації «Укравіапром»,                                                                           В.В. Попов

Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки