Єднаймося і шануймося,

бо в спільності і взаєморозумінні наша сила!

Інформаційна робота

 

Прес-реліз

                                                м. Київ, МВЦ

16 червня 2021 року в м. Києві в Міжнародному виставковому центрі в рамках ХІІ Міжнародного авіакосмічного салону «Авіасвіт XXІ» відбулася Конференція авіаційної промисловості України - 2021, присвячена поточному стану та перспективам збереження і розвитку авіаційної промисловості України. Необхідність її проведення була обумовлена кризовими явищами в галузі і першочерговими кроками, здійсненими за ініціативи Президента України та Уряду на їх подолання.

Авіапром України є найбільшою галуззю ОПК і машинобудування, пріоритетною галуззю економіки, статус якої закріплено на законодавчому рівні. Україна завдяки цьому є однією з семи авіаційних держав світу. Ми маємо найкращу школу виробництва транспортних літаків в світі. Кожна авіаційна держава світу за рахунок власного авіабудування здійснює вагомий внесок у зростання ВВП, оскільки ця галузь має високу додану вартість.

Світові тенденції демонструють, що розвинуті держави надають активну підтримку розвитку свого вітчизняного виробництва; уряди і глави держав піклуються про це.

Авіаційна промисловість забезпечує економічний мультиплікаційний ефект для суміжних галузей економіки, поєднаних одним технологічним ланцюгом. Так, за різними оцінками одне робоче місце в авіапромі стимулює утворення від 8 до 12 робочих місць у суміжних галузях, а також додаткові робочі місця в інфраструктурі і сфері обслуговування.

Український авіапром представлений такими світовими брендами, як Антонов, Мотор Січ, ФЕД, Луч, Артем, Івченко-Прогрес, ХДАВП та іншими. Це понад 50 підприємств, які забезпечують роботою близько 50000 працівників.

Маючи замкнутий цикл виробництва літаків, наші підприємства можуть випускати такі сучасні конкурентоздатні літаки типу: Ан-178, Ан-148, Ан-158, Ан-132 та інші. Найбільшим літаком в світі є також літак сімейства Ан-225 «Мрія».

Двигунобудування – одна з ключових підгалузей авіапрому, в яких наша країна традиційно є сильною, дозволяє не тільки випускати авіаційні двигуни, але освоїло випуск вітчизняних гелікоптерів типу МСБ-2 та МСБ-8.

Традиційно сильним в нашій країні є ракетобудування, підприємства якого розробляють, випробовують і випускають протитанкові керовані ракети «Стугна» і ракетні комплекси, комплекси морського ракетного керованого озброєння «Нептун», системи автоматизованого контролю і діагностування керованих засобів ураження, телеметричні системи протитанкових ракетних комплексів тощо.

Підприємства нашої галузі активно освоюють нові види продукції і зараз активно беруть участь у розробленні БПЛА, максимально адаптованого для місцевих умов; створенні іонно-плазмового двигуна та багатьох інших видів високотехнологічної продукції.

Передові підприємства нашої галузі забезпечують високий середній рівень заробітної плати. І це не межа за умови повного завантаження галузі.

За підсумками роботи підприємств галузі у I кв. 2021 р. зросли обсяги виробництва в цілому у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 27,3 % і становлять 7,06 млрд. грн., при цьому рівень середньої заробітної плати працюючих збільшився, у порівнянні із відповідним періодом минулого року на  21,3 % і становить майже 16 тис грн.

         Якщо на попередній Конференції у 2019 році учасники констатували відсутність уваги з боку держави, то зараз можна зазначити, що така увага має місце, хоча ще у недостатньому обсязі. Так, Уряд за підтримки Президента України забезпечив замовлення на три літаки для ДП «Антонова», планує замовити виробництво пожежного літака. А нещодавно РНБО України ухвалила рішення про підтримку галузі.

            Разом з тим, на даний час більшість рішень органів влади не можна назвати такими, що носять системний характер. Досі не затверджена програма розвитку галузі до 2030 р, не створено Національної компанії авіаперевізника, не погашено борги перед працівниками ХДАВП, не укладена Галузева Угода авіаційної промисловості на новий термін дії. Мінстратегпром і досі не отримав належних важелів впливу на галузь, і не отримав в своє управління підприємства галузі, а за таких умов його можливості щодо допомоги галузі досить обмежені. На законодавчому рівні досі не урегульовані особливості провадження господарської діяльності, пов’язаної зі створенням, виробництвом, продовження ресурсу (строку служби) озброєння і військової техніки, у тому числі авіаційної, не побудовано відповідної національної системи, продовжується використання застарілої нормативно-технічної бази радянського періоду.

Конференція авіаційної промисловості покликана привернути увагу Президента України, Уряду, РНБО, народних депутатів України, засобів масової інформації та громадськості на необхідність здійснення системних важливих кроків, які стимулюють перезавантаження галузі і її швидке відродження.

            Учасники Конференції одностайні, що зберегти галузь і розвивати її цілком можливо, але для цього потрібна політична воля, бажання захищати вітчизняне виробництво і дбати про долю майбутніх поколінь.

 

Прес-служба Оргкомітету Конференції

Вхід для співробітників

Наші партнери