Єднаймося і шануймося,

бо в спільності і взаєморозумінні наша сила!

ЯКИМ МАЄ БУТИ КЕРІВНИК - ГАЗЕТА "АНТОНОВ"

Відповідно до теорії Фреда Фідлера ефективність стилю управління дуже залежить від форми взаємин між Керівником і підлеглими. До факторів, які впливають на діяльність Керівника, належать такі аспекти, як довіра з боку підлеглих. Від- ношення між Керівником та трудовим колективом містить в собі: лояльність та довіру внаслідок чесного поводження, чіткої постановки завдання та відповідальністю згідно з посадовими повноваженнями. Ефективним буде Керівник, який зорієнтований на конструктивний діалог з трудовим колективом. Так, управлінські дії потребують раціонального підходу, логіки, об’єктивності та систематизації. Щоб активізувати творчий підхід, потрібно вміти вести діалог, відчувати ситуацію та знати нагальні проблеми.

Довідка: Фред Фідлер – американський психолог (емігрував у 1938 році з Австрії). Він зосередив свої досліди на питаннях пошуку ідеального лідера. Натомість довів – вихід з різних ситуацій потребує різного типу лідерів. Його цікавили питання взаємозв’язку між продуктивністю роботи працівника і його мотивацією.

Четвертого квітня 2023 року спливає рік, як було призначено Євгена Павловича Гаврилова виконуючим обов’язки Генерального директора ДП «АНТОНОВ». 

Наказ УкрОборонПром №142-к. За цей рік вдалося налагодити чітку і дієву комунікацію з трудовим колективом, яка забезпечує розуміння людини праці будь-якої ланки та бажання вникнути в кожну проблему. Маючи щільний графік роботи, Керівник підтримує щоденний зв'язок зі співробітниками підприємства у соціальних групах в мережі Viber.

На жаль, внаслідок воєнного стану традиційні зустрічі з трудовим колективом не проводяться. Проте існують тісні взаємини з профактивом та профкомом ПО ПАУ на ДП «АНТОНОВ». За минулий рік, за ініціативою в.о. Генерального директора та голови профкому, було організовано декілька робочих зустрічей профактиву з керівництвом для доведення достовірної інформації щодо напрямків розвитку підприємства, репутаційних та організаційно-розпорядчих питань. Також на підприємстві за наказом Є.П. Гаврилова було розроблено графік прийому співробітників ДП «АНТОНОВ» з особистих питань керівниками по напрямках діяльності. Таким чином спростилось вирішення багатьох проблем, у тому числі і виробничих завдань. Внаслідок конструктивного пошуку мотиваційної політики у тандемі з профактивом:

  • введено нове Положення «Про встановлення персональних винагород за високий професіоналізм та якість роботи». Тепер у разі реорганізації при переведенні працівника в інший підрозділ надбавка зберігається на рівні, встановленому до реорганізації. Також прийняті пропозиції голів цехкомів/профбюро щодо відсоткового встановлення винагороди від окладу (тарифного окладу);
  • закріплено у Колективному договорі підприємства на 2021-2023 р.р. і додаткові соціальні пільги та гарантії:
  • при поданні відповідної заяви працівники отримують матеріальну допомогу на оздоровлення та соціальні потреби в розмірі середньої заробітної плати за останніх два місяці при оформленні щорічної відпустки, безперервна частина якої становить не менше 14 календарних днів;
  • вдосконалено Положення «Про надання матеріальної допомоги», у тому числі в умовах військового стану;
  • розроблено та затверджене Положення «Про надання безвідсоткової поворотної фінансової допомоги працівникам підприємства в період режиму воєнного стану». Таке рішення забезпечило допомогу в період режиму воєнного стану працівникам, котрі опинилися у скрутному фінансовому стані, який не дає їм можливості виконати обов’язкові комунальні платежі, придбати ліки, а також здійснити інші необхідні соціальні платежі;
  • – розроблено Концепцію розвитку медичного закладу, яка була презентована керівництву та колективу підприємства. У рамках Концепції проведено ряд заходів, які поліпшили якість обслуговування та прибутковість:
  • доукомплектування фахівцями штату МСЧ;
  • розпочато роботу лікарів у програмі «Health-24», організовано мобільний онлайн-запис, розширено діагностичні та лікувальні послуги, запроваджено платні послуги для населення;
  • закуплено сучасне медичне обладнання, введено в експлуатацію кабінет комп’ютерної томографії, здійснено ремонт та технічне оснащення реєстратури і стоматологічного кабінету, тривають ремонтні роботи клініко-діагностичної лабораторії;
  • розпочато роботу комісії з проведення медичних оглядів водіїв автотранспортних засобів, задля покращення психоемоційного стану працівників підприємства працює лікар-психолог.
  • забезпечено надання первинної медико-санітарної допомоги – тепер працівники мають змогу обрати цехових терапевтів в якості сімейних лікарів для себе та членів своїх родин.

Виклики і проблеми воєнного часу Керівник підприємства сприймає як найважливіші та невідкладні, тому:

  • на окремому, постійному контролі тримає ремонтні і відновлювальні роботи пошкоджених житлових будинків та виробничих приміщень;
  • адміністрацією підприємства прийнято рішення щодо на- дання коштів на протезування суглоба руки водієві швидкої допомоги Сергію Давиденку, важко пораненому під час обстрілу підприємства;
  • за цей час оформлено велику кількість спільних рішень між Адміністрацією та профспілковою стороною щодо надання фінансової допомоги працівникам підприємства та непрацюючим ветеранам;
  • на чисельні перестороги співробітників щодо відчуження об’єктів соціальної сфери прийняв рішення не відокремлювати їх від цілісного майнового комплексу, а використовувати як частину мотиваційної програми збереження трудового колективу.

Крім соціальної складової, його погляд направлено на іміджеві та виробничі аспекти.

Ідея надати нашим «Русланам» імена міст-героїв України належить саме Євгену Павловичу. Він вважає, що це символічно, адже таким чином літаки ДП «АНТОНОВ» стають більш патріотичними. На сьогодні організаційними діями за рахунок експлуатації п’яти літаків забезпечено такий прибуток підприємства, як раніше при використанні семи «Русланів» та Ан-225 «Мрія». Авіатранспортний підрозділ ДП «АНТО- НОВ», відомий у світі як «Авіалінії Антонов», минулого року отримав премію «Air Charter Excellence Awards» у категорії

«Кращий вантажний чартерний оператор року», а в цьому році «Авіалінії Антонов» показали кращий рівень безпеки в Європі порівняно з іншими іноземними авіакомпаніями.

Отримані показники по фінплану за 2022 рік вчетверо перебільшили заявлені. Тому керівник має намір підвищити посадові оклади.

У результаті організації плідної взаємодії з ДАСУ майже в повному обсязі поновлено сертифікат на підготовку льотного складу на літаки марки «Ан», сертифікат з авіаційної безпеки для підвищення кваліфікації спеціалістів ДП «АНТОНОВ».

Внаслідок руйнування рашистами бази аеродрому «Київ- Антонов-2» у Гостомелі фахівцям Центру з підготовки льотного складу довелося виконувати велику роботу з передислокації та максимального збереження технічної документації.

Дбайливе ставлення до державного майна та впровадження заходів з підвищення енергоефективності також є рисами Єв- гена Гаврилова. У зв’язку з критичною ситуацією в енергосистемі України на ДП «АНТОНОВ» було вжито заходи, спрямовані на зниження пікового та загального споживання електроенергії. Також було розгорнуто пункт незламності. Завдяки правильним діям Керівника, вдалося мінімізувати споживання електроенергії і при цьому забезпечити нормальну роботу підприємства. За його вказівкою, згідно з Указом Президента України, кожного дня у 9.00 на ДП «АНТОНОВ» запроваджена хвилина мовчання на вшанування пам’яті загиблих від рашистської агресії, потім лунає гімн України – символ нашої незламності і віри в Перемогу.

Наприкінці жовтня минулого року почав курсувати додатковий автобус з Гостомеля. У такий спосіб керівництво ДП

«АНТОНОВ» блискавично та оперативно відреагувало на звернення працівників підприємства, які проживають в Гостомелі, адже соціальні гарантії та комфортні умови праці – най- важливіші чинники мотивації співробітників.

Вживання таких результативних дій є наслідком соціальних зв’язків, урахуванням психоемоційних особливостей різ- них соціальних та професійних груп. «Рік війни був роком випробувань і напруженої праці для всього колективу. Проте Керівництво підприємства та профспілковий актив знаходили в собі сили стояти на варті соціально-економічних трудових прав та гарантій працівників ДП «АНТОНОВ». Ця діяльність ще більше згуртувала первинну профорганізацію ПАУ, покращила становище працівників та виробничі показники», – розповідає Віктор Гуска, голова профкому ПО ПАУ на ДП «АНТОНОВ».

 

Вікторія ГРЕЧУШНА, 

громадський  кореспондент профкому ПО ПАУ на ДП «АНТОНОВ»

 

 

Вхід для співробітників

Наші партнери