Єднаймося і шануймося,

бо в спільності і взаєморозумінні наша сила!

Напрями роботи

Інформаційна діяльність – це, передусім, робота з людьми

Останні роки, зі збільшенням цікавості людей до профспілкового руху, а також, зокрема з розширенням аудиторії глобальної мережі Інтернет, інформаційна робота в профспілках набула особливої актуалізації. Серед пріоритетів вона і в діяльності первинної організації ПАУ в ДАХК «Артем». Розуміючи наскільки важливо оперативно доносити до кожного члена Профспілки інформацію про її діяльність, про роботу первинної організації, її виборних органів, ми постійно інформуємо профактив, використовуючи широкий арсенал медіа засобів. Це і галузева газета «Авіабудівник України», багатотиражна газета «Артемівець», сайт Профспілки авіабудівників України, портал Федерації профспілок України, інформаційні стенди профспілкового комітету, і, звісно, індивідуальна робота, зустрічі з профактивом, відповідні наради тощо.

Не залишається осторонь наша первинка і у питаннях надання практичної допомоги проектам ЦК ПАУ всеукраїнського масштабу. Так, при створенні сайту ПАУ була активно задіяна команда професіоналів ДАХК «Артем».

При розгляді Президією ФПУ проекту Концепції інформаційної діяльності ФПУ були враховані і наші пропозиції, надані через ЦК ПАУ щодо практичного створення  веб-простору для профспілок.

Інформаційне середовище в Україні є дуже насиченим і тому важливо аби наша Профспілка займала свою нішу, аби у членів Профспілки були надійні і правдиві джерела інформації про те як виборюються їхні права та свободи. Замовчування діяльності лише на шкоду профспілковому руху.

Саме тому наша профспілка велику увагу приділяє інформаційній роботі.

Ми відгукнулися на пропозицію виконавчого апарату ЦК ПАУ щодо участі представника ПО ПАУ в ДАХК «Артем» у всеукраїнському семінарі для працівників профспілок, відповідальних за інформаційну роботу. Захід відбувся на базі Навчально-методичного центру Федерації профспілок Чернігівської області.

Інформаційна робота – ключовий напрям діяльності профспілок

22-23 листопада 2012 року у м. Ірпінь Київської області відбулась семінар-нарада з відповідальними за інформаційну роботу членських організацій ФПУ, ініціатором і організатором якого виступила Федерація профспілок України. Загалом у семінарі взяли участь близько 50 працівників інформаційної сфери.

З вступним словом до присутніх звернувся Голова ФПУ, Заслужений журналіст України Юрій Кулик. Він наголосив на тому, що ті, хто займаються інформаційною роботою в профспілковому русі, відіграють вирішальну роль у роботі всіх членських організацій ФПУ.

Юрій Миколайович охарактеризував основні завдання профспілок, які мають бути направлені на активізацію інформаційної роботи,  удосконалення форм та методів її проведення. Оперативне і всебічне інформування членів профспілок про діяльність Федерації профспілок України, її членських організацій, формування позитивного іміджу профспілок у суспільстві сприяє організаційному зміцненню ФПУ.

З цим завданням на його думку має впоратися веб-портал ФПУ. На даний час на сайті ФПУ переважна більшість матеріалів носить новинний характер. «Хотілося б, щоб на сайті були аналітичні статті, в яких би висвітлювалися питання розвитку профспілкового руху» - підкреслив Юрій Кулик. Він закликав  всіх профспілкових працівників, в тому числі відповідальних за інформаційну роботу в членських організаціях, готувати та надсилати для розміщення на офіційному веб-порталі ФПУ більше аналітичних матеріалів, необхідних для успішної роботи профорганізацій.

Юрій Кулик також зупинився на питанні розвитку газети «Профспілкові вісті». Підписка на газету – це одна з ключових проблем. Сьогодні «ПВ» мають досить невеликий тираж, при тому, що членські організації об’єднують біля 76 тис. первинних профспілкових організацій, 550 обласних комітетів.

У своєму виступі Голова ФПУ розповів про питання, які порушуються профспілковою стороною на засіданнях Національної тристоронньої соціально-економічної ради і на переговорах з соціальними партнерами під час спільної роботи над Генеральною угодою на новий строк. Як повідомив Юрій Кулик, нову Генеральну угоду планується підписати до 17 грудня – дня початку роботи Верховної Ради нового скликання. Головне питання ГУ – зростання темпів заробітної плати на 16%, за умови, що ВВП зросте на 5,5%.

Юрій Кулик вручив Подяки Голови ФПУ трьом учасникам семінару, серед яких і головному редактору газети «Авіабудівник України» Олександру Палію, наголосивши, що газету «АУ» знають і читають, вона користується авторитетом.

З 2015 року змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій

ПОВІДОМЛЕННЯ

ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

від 06 березня 2015 року

З 2015 року змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій

Після внесення змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) Законом України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі - Закон N 71), починаючи з 01 січня 2015 року, змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій.

Підпунктом 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що неприбуткові підприємства, установи та організації – це підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Підпунктом 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 Кодексу встановлено, зокрема, що платниками податку на прибуток - резидентами є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім:

1) бюджетних установ;

2) громадських об'єднань, політичних партій, релігійних, благодійних організацій, пенсійних фондів, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.

Інформаційна робота

 

Прес-реліз

                                                м. Київ, МВЦ

16 червня 2021 року в м. Києві в Міжнародному виставковому центрі в рамках ХІІ Міжнародного авіакосмічного салону «Авіасвіт XXІ» відбулася Конференція авіаційної промисловості України - 2021, присвячена поточному стану та перспективам збереження і розвитку авіаційної промисловості України. Необхідність її проведення була обумовлена кризовими явищами в галузі і першочерговими кроками, здійсненими за ініціативи Президента України та Уряду на їх подолання.

Авіапром України є найбільшою галуззю ОПК і машинобудування, пріоритетною галуззю економіки, статус якої закріплено на законодавчому рівні. Україна завдяки цьому є однією з семи авіаційних держав світу. Ми маємо найкращу школу виробництва транспортних літаків в світі. Кожна авіаційна держава світу за рахунок власного авіабудування здійснює вагомий внесок у зростання ВВП, оскільки ця галузь має високу додану вартість.

Світові тенденції демонструють, що розвинуті держави надають активну підтримку розвитку свого вітчизняного виробництва; уряди і глави держав піклуються про це.

Авіаційна промисловість забезпечує економічний мультиплікаційний ефект для суміжних галузей економіки, поєднаних одним технологічним ланцюгом. Так, за різними оцінками одне робоче місце в авіапромі стимулює утворення від 8 до 12 робочих місць у суміжних галузях, а також додаткові робочі місця в інфраструктурі і сфері обслуговування.

Український авіапром представлений такими світовими брендами, як Антонов, Мотор Січ, ФЕД, Луч, Артем, Івченко-Прогрес, ХДАВП та іншими. Це понад 50 підприємств, які забезпечують роботою близько 50000 працівників.

Маючи замкнутий цикл виробництва літаків, наші підприємства можуть випускати такі сучасні конкурентоздатні літаки типу: Ан-178, Ан-148, Ан-158, Ан-132 та інші. Найбільшим літаком в світі є також літак сімейства Ан-225 «Мрія».

Двигунобудування – одна з ключових підгалузей авіапрому, в яких наша країна традиційно є сильною, дозволяє не тільки випускати авіаційні двигуни, але освоїло випуск вітчизняних гелікоптерів типу МСБ-2 та МСБ-8.

Традиційно сильним в нашій країні є ракетобудування, підприємства якого розробляють, випробовують і випускають протитанкові керовані ракети «Стугна» і ракетні комплекси, комплекси морського ракетного керованого озброєння «Нептун», системи автоматизованого контролю і діагностування керованих засобів ураження, телеметричні системи протитанкових ракетних комплексів тощо.

Підприємства нашої галузі активно освоюють нові види продукції і зараз активно беруть участь у розробленні БПЛА, максимально адаптованого для місцевих умов; створенні іонно-плазмового двигуна та багатьох інших видів високотехнологічної продукції.

Передові підприємства нашої галузі забезпечують високий середній рівень заробітної плати. І це не межа за умови повного завантаження галузі.

За підсумками роботи підприємств галузі у I кв. 2021 р. зросли обсяги виробництва в цілому у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 27,3 % і становлять 7,06 млрд. грн., при цьому рівень середньої заробітної плати працюючих збільшився, у порівнянні із відповідним періодом минулого року на  21,3 % і становить майже 16 тис грн.

         Якщо на попередній Конференції у 2019 році учасники констатували відсутність уваги з боку держави, то зараз можна зазначити, що така увага має місце, хоча ще у недостатньому обсязі. Так, Уряд за підтримки Президента України забезпечив замовлення на три літаки для ДП «Антонова», планує замовити виробництво пожежного літака. А нещодавно РНБО України ухвалила рішення про підтримку галузі.

            Разом з тим, на даний час більшість рішень органів влади не можна назвати такими, що носять системний характер. Досі не затверджена програма розвитку галузі до 2030 р, не створено Національної компанії авіаперевізника, не погашено борги перед працівниками ХДАВП, не укладена Галузева Угода авіаційної промисловості на новий термін дії. Мінстратегпром і досі не отримав належних важелів впливу на галузь, і не отримав в своє управління підприємства галузі, а за таких умов його можливості щодо допомоги галузі досить обмежені. На законодавчому рівні досі не урегульовані особливості провадження господарської діяльності, пов’язаної зі створенням, виробництвом, продовження ресурсу (строку служби) озброєння і військової техніки, у тому числі авіаційної, не побудовано відповідної національної системи, продовжується використання застарілої нормативно-технічної бази радянського періоду.

Конференція авіаційної промисловості покликана привернути увагу Президента України, Уряду, РНБО, народних депутатів України, засобів масової інформації та громадськості на необхідність здійснення системних важливих кроків, які стимулюють перезавантаження галузі і її швидке відродження.

            Учасники Конференції одностайні, що зберегти галузь і розвивати її цілком можливо, але для цього потрібна політична воля, бажання захищати вітчизняне виробництво і дбати про долю майбутніх поколінь.

 

Прес-служба Оргкомітету Конференції

Охорона праці та здоров'я

На допомогу ПО ПАУ пропонуємо рекомендації ФПУ щодо захисту життя і здоров'я працівників, запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби COVID-19.

Інформуємо що з заповненням запропонованого чек-листа знайомі всі голови і профактив ПАУ які проходили навчання з питань охорони праці в Академії праці і соціальних відносин ФПУ, а також приймали участь у виїзному практичному навчанні на запропонованих підприємствах та проводили розрахунки стану безпеки і умов праці за Індексом (методом) Елмері.

Приклад: Отриманий результат 70 свідчить, що стан безпеки і умов праці складає 70 відсотків.

Зразок інструкції пропонується для затвердження в профкомах для своїх працівників з обов'язковим підписанням роозпорядження (наказу).

Рекомендації щодо запровадження запобіжних заходів розповсюдження COVID-19 на робочих місцях на підприємствах в організаціях

Рекомендації щодо основних дій профспілок стосовно захисту безпеки і здоров’я працівників під час карантину та запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Чек-лист для здійснення профспілкого контролю за належним захистом життя і здоров’я працівників під час проведення профілактичних та протиепідемічних заходів щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (Covid-19) (Рекомендації)

Довідка про проведення Дня охорони праці на підприємствах авіабудівної галузіавіабудівної галузі

Про стан умов праці та виробничого травматизму на підприємствах галузі, за підсумками аналізу за 2019 рік

Про стан умов праці та виробничого травматизму на підприємствах галузі, за підсумками аналізу за 2017 рік

Про стан умов праці та виробничого травматизму на підприємствах галузі, за підсумками аналізу за 2016 рік

"Порядок проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві" постанова Кабінету Міністрів України від 30.11.2011р. №1232

Правова робота

 

Корпоратизація підприємств

 

Щодо переводу працівників на

контрактну форму трудового договору

 

Розглянувши звернення … щодо підстав застосування до працівників контрактної  форми трудового договору повідомляємо наступне.

Відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю контракт – особлива форма трудового договору, сфера застосування якого визначається законами України. Тобто, лише закон визначає категорію працівників, з якими можливе укладення контракту.

Також, постанова Кабінету Міністрів України від 18 березня 1994 року №170 закріплює, що контрактна форма трудового договору застосовується до працівників при прийнятті (найманні) на роботу, лише у випадках, прямо передбачених законами.

Тому, укладення контракту у випадках не передбачених законодавством України, не допускається оскільки це знижує рівень соціальної захищеності працівників.

Це підтверджується і судовою практикою. Так, у постанові Пленуму Верховного суду України від 06 листопада 1992 року №9 "Про практику розгляду трудових спорів" зазначається, що роботодавець може вимагати від працівника, який працює за трудовим договором, укладення контракту лише в тому разі, коли він відноситься до категорії працівників, які згідно до законодавства працюють за контрактом (наприклад, керівники підприємств).

Порушення цих вимог може бути підставою для визнання відповідно до ст.9 КЗпП недійсними умов праці за контрактом, які погіршують становище працівника порівняно з законодавством України.

На сьогодні склалася значна за обсягом законодавча база, присвячена контрактам. Орієнтовний перелік законів, що передбачають застосування контрактів наведений у листі Мінпраці від 6.05.2000р. №06/2-4/66 (додається).

Отже, роботодавець може перевести на контракт лише тих працівників підприємства, посади яких чітко визначені у законах України.

В жодному законодавчому акті не передбачено укладення контракту з працівниками робітничих посад, таких як токар, фрезерувальник або слюсар.

Звертаємо Вашу увагу що, ДК "Укроборонпром", як Сторона Галузевої Угода авіаційної промисловості України на 2016-2018 роки рекомендує керівникам підприємств не застосовувати контракту форму трудового договору, крім випадків, передбачених законами України (п.4.1.5 Угоди).

 

НА ПІДПРИЄМСТВІ СКОРОЧЕННЯ:
ЩО ПОТРІБНО ПАМ'ЯТАТИ?

ЕТАПИ ТА ПРОЦЕДУРИ ПРИ СКОРОЧЕННІ

Що потрібно знати? Як діяти?

Керівник прийняв рішення щодо скорочення працівників

(чисельність або штат)

Відповідно до чинного законодавства будь-якому підприємству надане право самостійно визначати свою організаційну структуру, чисельність працівників і штатний розпис. А це означає, що за певних обставин власник або уповноважений ним орган може (а інколи змушений) змінювати чисельність або штат працівників шляхом скорочення. І скористатись таким правом він може будь-коли, оскільки законодавство про працю не встановлює щодо цього жодних обмежень.

п.4.2.1. Галузевої Угоди зобов'язує керівників галузі узгоджувати із профспілковими комітетами УКРПРОФАВІА рішення про скорочення чисельності працівників не пізніше ніж за 3 місяці до намічених дій, із їх економічним обґрунтуванням, а також із наміченими заходами щодо забезпечення зайнятості вивільнюваних працівників.

Тримісячний період роботодавець і профком використовують для проведення переговорів, обміну інформацією та іншої роботи, що направлена на зменшення рівня скорочення працівників, виконання заходів щодо забезпечення зайнятості.

   

Рішення про скорочення оформляється наказом

Рішення оформлюється наказом про внесення змін до штатного розпису (це наказ із основної діяльності), в констатуючій частині якого доцільно викласти обґрунтовані причини, якими викликано необхідність скорочення чисельності або штату працівників, а в розпорядчій частині — зазначити посади (професії), що підлягають скороченню.

Наказ необхідно видавати приблизно за 2,5 місяці до запланованого звільнення працівників. За цей час роботодавець повинен визначити хто з працівників має переважне право на залишення на роботі та повідомити працівників, посади яких скорочуються, про наступне звільнення не пізніше, ніж за два місяці тощо.

   

Які категорії працівників не можуть бути звільнені?

Не допускається звільняти, крім випадків повної ліквідації підприємства, коли передбачається звільнення з обов’язковим працевлаштуванням (частина третя ст.184 КЗпП):

- вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років);

- одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини-інваліда;

Ці гарантії поширюються також на батьків, які виховують дітей без матері (у тому числі в разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також на опікунів (піклувальників).

-    працівника, який обирався до складу профспілкових органів підприємства, протягом року після закінчення терміну, на який він обирався;

Ця гарантія не надається працівнику в разі дострокового припинення повноважень у цих органах у зв’язку з неналежним виконанням своїх обов’язків або за власним бажанням, за винятком випадків, коли це обумовлено станом здоров’я (ч.4 ст. 41 Закону про профспілки).

Лише у виняткових випадках допускається звільнення:

-                   працівники молодше вісімнадцяти років.

   

Хто має переважне право на залишення на роботі ?

ч.1 ст.42 КЗпП

При скороченні чисельності чи штату працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці (п.1 ст.42 КЗпП).

Рівень кваліфікації може підтверджуватись документами про освіту, отримання другої вищої освіти, навчання без відриву від виробництва, присвоєння кваліфікаційних розрядів (класів, категорій, рангів), підвищення кваліфікації, тимчасове виконання обов’язків більш кваліфікованих працівників, наявність вченого ступеню або вченого звання тощо.

Продуктивність праці характеризується якістю виконуваної роботи, відсутністю виробничого браку, часом, який витрачається кожним із працівників для виконання завдання рівного ступеню складності. Необхідно також враховувати виконання працівником складних відповідальних завдань або більшого обсягу робіт порівняно з іншими працівниками, що працюють на аналогічних посадах чи виконують роботу за тією ж професією й однакового ступеню складності (розширення зони обслуговування, збільшення обсягу виконуваної роботи, суміщення професій (посад)).

   

Хто повинен визначати кваліфікацію та продуктивність?

Законодавчо визначених критеріїв для оцінки продуктивності праці не встановлено, тому роботодавець керується суб’єктивною думкою, що склалась про працівника за час його роботи на підприємстві.

Тому в багатьох випадках доцільно для вирішення питання щодо переважного права на залишення на роботі працівників створювати комісію. До її складу можуть входити представники роботодавця та УКРПРОФАВІА.

Кадрова служба підприємства готує всі необхідні матеріали для роботи комісії (це можуть бути інформація про наявність вакансій на підприємстві, довідки, порівняльні таблиці, за необхідності — особові справи працівників). Комісія вирішує питання колегіально, оформлюючи своє рішення протоколом. Такий підхід зробить процедуру прозорою і зменшить кількість претензій зі сторони працівників, щодо яких розглядалося питання про скорочення.

   

Інші додаткові переваги на залишення на роботі

ч.2 ст. 42 КЗпП

Інші додаткові переваги на залишення на роботі

ч.2 ст. 42 КЗпП

ЛИШЕ за рівних умов продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається наступним працівникам:

1) сімейним — за наявності двох і більше утриманців;

Утриманцями в даному контексті вважаються особи, для яких заробіток працівника є основним джерелом існування, незважаючи на ту обставину, чи мають утриманці право за законом на одержання утримання від працівника

2) особам, в сім’ї яких немає інших працівників з самостійним заробітком;

Якщо один із членів сім’ї займається підприємницькою діяльністю, надання переваг працівнику щодо залишення на роботі входить у суперечність із змістом статті 42 КЗпП, оскільки той факт, що інший член сім’ї самостійно забезпечує себе роботою і отримує дохід, а не заробітну плату, дозволяє стверджувати про наявність у нього самостійного заробітку

3) працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві;

4) працівникам, які навчаються у вищих і середніх спеціальних навчальних закладах без відриву від виробництва;

5) учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

6) авторам винаходів, корисних моделей, промислових зразків і раціоналізаторських пропозицій;

Виходячи з конструкції даної правової норми, не має значення час створення, факт використання перелічених об’єктів промислової власності на підприємстві або отримання працівником винагороди за їх використання

7) працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання;

8) особам з числа депортованих з України — протягом п’яти років з часу повернення на постійне місце проживання до України;

9) працівникам з числа колишніх військовослужбовців строкової служби та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, — протягом двох років з дня звільнення їх зі служби.

При цьому треба зважати на те, що черговість їх зазначення у КЗпП юридичного значення не має, однак при наявності у працівника кількох підстав вважається за можливе надання переваг для переважного залишення на роботі порівняно із працівником, який має лише одну таку підставу.

   

Можливі переваги

за іншими законами

Перевага в залишенні на роботі може надаватися й іншим категоріям працівників, якщо це передбачено законодавством України, наприклад:

1) членам сімей військовослужбовців строкової служби (ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»

2) працівникам, віднесеним до категорій 1 і 2 громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

3) учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, які належать до категорії 3 (ЗУ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»);

4) особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, а саме Героям Соціалістичної Праці, Героям України та повним кавалерам ордена Трудової Слави (ЗУ «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні»;

5) особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, зокрема Героям Радянського Союзу, повним кавалерам ордена Слави, особам, нагородженим чотирма і більше медалями «За відвагу» тощо.

   

Попередження працівників про наступне звільнення

Про наступне вивільнення працівник має бути персонально попереджений не пізніше ніж за два місяці (частина перша ст. 492 КЗпП).

Попереджений має бути кожен із працівників, який підлягає звільненню. Зазвичай це робиться у письмовій формі, а факт свого ознайомлення працівник засвідчує підписом і зазначає дату проведення ознайомлення. Це виключає можливість виникнення спору з приводу як самого факту попередження, так і дати його вручення. З наступного після ознайомлення дня починається збіг двомісячного строку, встановленого статтею 492 КЗпП.

У попередженні повинна бути зазначена конкретна дата звільнення працівника.

ВАРТО ЗНАТИ: у випадку настання тимчасової непрацездатності на день звільнення - воно відбуватиметься на наступний день після одужання;

- працівник, тимчасова непрацездатність яких настала після вручення попередження і відновилась до збігу строку попередження, не вправі вимагати подовження строку попередження на кількість днів тимчасової непрацездатності;

- не передбачається законодавством виключення зі строку попередження часу перебування працівника у відпустці.

   

Переведення

на іншу роботу

Одночасно з попередженням про звільнення роботодавець пропонує працівникам іншу роботу на тому ж підприємстві (частина третя ст. 492 КЗпП) - звісно, якщо така є.

У першу чергу пропонується робота за відповідною спеціальністю, а якщо такої роботи немає, — інша робота (як вакантна посада, що відповідає кваліфікації працівника, так і вакантна посада, що передбачає виконання роботи більш низької кваліфікації або з нижчим рівнем оплати праці), яку працівник може виконувати з урахуванням стану здоров’я.

Зверніть увагу, що працівник не має права вимагати надання йому роботи, якщо ця робота потребує більш високої кваліфікації.

З пропозицією про переведення роботодавець має звертатися до працівника не лише при попередженні про наступне звільнення, але й протягом усього строку попередження, якщо на підприємстві з’являються нові вакансії (наприклад, при звільненні працівників інших категорій). Звертаємо вашу увагу на те, що можна пропонувати і виконання роботи за строковими трудовими договорами (наприклад, на час відпустки по догляду за дитиною іншого працівника), роботу на умовах неповного робочого часу тощо.

Невиконання цього правила може свідчити про те, що роботодавець виконував свої обов’язки неналежним чином.

   

Згода профкому УКРПРОФАВИА на звільнення працівника

ТІЛЬКИ ДЛЯ ЧЛЕНІВ УКРПРОФВАВІА

Розірвання трудового договору може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу профспілки, членом якої є працівник.

Подання роботодавця про розірвання трудового договору з працівником має бути розглянуто у 15-денний строк. Рішення профкому слід повідомити роботодавцю у письмовій формі в 3-денний строк після його прийняття. Слідкуйте за цим строком, адже у разі його пропуску вважається, що профком дав згоду на розірвання трудового договору.

Рішення про відмову в наданні згоди на розірвання трудового договору повинно бути обґрунтованим. У разі якщо в рішенні немає такого обґрунтування, роботодавець має право звільнити працівника без згоди виборного органу профспілки (профспілкового представника).

Подання розглядається у присутності працівника, на якого воно внесено.

У разі відсутності працівника розгляд допускається лише за його письмовою заявою.

За бажанням працівника від його імені може виступати інша особа, у тому числі адвокат.

Якщо працівник або його представник не з'явився на засідання, розгляд заяви відкладається до наступного засідання.

У разі повторної неявки працівника (його представника) без поважних причин подання може розглядатися за його відсутності.

   

Отримати трудову книжку, копію наказу про звільнення, розрахунок

У день звільнення працівнику видаються належно оформлені трудова книжка та копія наказу про звільнення, проводиться розрахунок (ст.47 КЗпП).

У розрахунок входить:

-     заробітна плата за відпрацьований час;

-     компенсація за всі невикористані відпустки;

-     вихідна допомога у розмірі, передбаченому колективним договором, але не менше середнього місячного заробітку.

   

У випадку порушення процедури скорочення, захист прав та інтересів працівника здійснюється шляхом звернення до суду протягом місяця від дня вручення наказу про звільнення або дня видачі трудової книжки).

Відділ правової допомоги УКРПРОФАВІА

безкоштовно надасть консультацію на будь-якій стадії скорочення та відповість на Ваші питання.

  

 

-----

     Також нагадуємо, що кваліфіковану та безкоштовну допомогу Ви завжди зможете отримати у своїх первинних організаціях та від працівників виконавчого апарату ЦК ПАУ. До нас Ви можете звернутися за телефоном (044)568-45-76, за адресою: 02002, м. Київ-02, вул. Раїси Окіпної 2, офіс 1203, або пишіть нам на ел. пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Шановні спілчани !

Повідомляємо Вам номер Урядової гарячої лінії, на який необхідно оперативно інформувати про факти порушення строків виплати заробітної плати та про інші порушення трудового законодавства.

Номер Урядової гарячої лінії  0 800 507 309

Факс Міністерства соціальної політики України  044 289-00-98

Електронна адреса Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Вхід для співробітників

Наші партнери